Saksbehandling
Når vi mottar søknadsskjema fra deg, vil vi starte utredning og innhente all nødvendig dokumentasjon i saken. Du vil bli fortløpende informert og få mulighet til å kommentere underveis.
Hva kan jeg bidra med?
- fylle ut søknadsskjemaet så riktig som mulig
- gi oss eventuelle nye opplysninger om din situasjon underveis i saksbehandlingen
- overholde de svarfristene vi setter
- kontakte oss dersom du lurer på noe
Koster det noe å kreve erstatning?
Nei, det er gratis.
Trenger jeg advokat?
I utgangspunktet trenger du ikke advokat for å søke erstatning. Vi vil innhente alle relevante opplysninger, og sørge for at saken blir tilstrekkelig utredet.
Hvis du har rett til erstatning, vil du få dekket utgifter til advokathjelp i rimelig omfang, for å beregne erstatningen.
Hvem vurderer de medisinske problemstillingene i saken min?
Vi innhenter sakkyndig erklæring fra spesialister utenfor NPE. Hvilken løsning vi velger, er avhengig av sakens kompleksitet og om våre interne sakkyndige har riktig kompetanse i forhold til saken som skal vurderes.
Saksbehandlingsregler
I henhold til produktansvarsloven § 3-10 gjelder forsikringsavtaleloven. I tillegg følger vi forvaltningslovens alminnelige regler om saksbehandling.